телефони: 02 488 9994 / 02 488 9998

юли 10

Хрипове или недостиг на въздух: 20 симптома на рак, които жените са склонни да игнорират

Рутинните изследвания като цитонамазката и мамографията са важни, но не можете да разчитате единствено на изследванията, за да се предпазите от онкологично заболяване. Също толкова важно е да се ‚вслушвате‘ в тялото си, да обръщате внимание на всичко различно, по-особено или необяснимо. Истина е, че много от тези симптоми могат да са вследствие на не толкова сериозни заболявания, на тях трябва да им се обърне внимание, особено ако персистират. Никой не иска да бъде сред онези пациенти, които разбират за своя рак твърде късно, които са с намалени шансове в сравнение с онези, които алармират по-рано, когато лечението е по-лесно.

1. Хрипове или недостиг на въздух
Един от първите симптоми на рак на белия дроб е невъзможността да си поемат въздух – това ни съобщават повечето от нашите пациенти. „Не можех да пресека двора без да захриптя. Мислех, че е астма, но как така преди нямах симптоми? “ разказа една наша пациентка. Ракът на щитовидната жлеза може също да предизвика проблеми с дишането, в случай че възелът или туморът започне да притиска трахеята. Всички проблеми с дишането, които продължават притеснително дълго, водят право при лекаря.

slavy